Παρασκευή 8 Αυγούστου 2014

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΗΣ ΠΡΙΓΚΙΠΙΣΣΑΣ ΕΙΡΗΝΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΙΚΟ ΘΕΣΜΟ

Προλογίζει ένας από τους διαχειριστές του "Δημοκρατικού Εθνικού Ρεύματος".

Αυτό το άρθρο μας το έδωσε ένας 20χρονος νέος, ο κ. Γιώργος Καραμπέρης. Πιστεύει στον θεσμό της βασιλείας και αγωνίζεται για την αποκατάστασή του στην Ελλάδα. Το άρθρο αυτό αφορά μία συνέντευξη της αδελφής του Βασιλέως Κωνσταντίνου ΙΓ΄, Πριγκίπισσας Ειρήνης το 2006 στην Ισπανίδα συγγραφέα Εύα Θελάδα. Η συνέντευξη έλαβε χώρα στα ανάκτορα της Θαρθουέλα στην Ισπανία και περιλαμβάνει στο βιβλίο της Θελάδα "Ειρήνη, η ασυμβίβαστη Πριγκίπισσα". 
Διαβάστε το άρθρο του κ. Καραμπέρη:

Η Πριγκίπισσα Ειρήνη της Ελλάδος αναφέρεται στο ρόλο, που κατά τη γνώμη της οφείλει να παίζει ο θεσμός της Βασιλείας στην σημερινή πραγματικότητα.
«Ο όρος "μοναρχία" δεν είναι κατάλληλος για το σήμερα. Στην πραγματικότητα, υπάρχουν πολλοί λίγοι Βασιλείς, ίσως δύο ή τρεις, που είναι στ΄ αλήθεια Μονάρχες. Η "μοναρχία" είναι ελληνική λέξη που παράγεται από το "μόνος" και από την "αρχή", την εξουσία. Σήμερα υπάρχει Βασιλιάς, όχι Μονάρχης, κι ένας Βασιλιάς βασιλεύει, δεν κυβερνά. Το να βασιλεύεις είναι να είσαι παρών. Ο Βασιλιάς δεν κυβερνά, είναι παρών όπως ο μαέστρος μιας ορχήστρας. Χωρίς τους μουσικούς δε μπορεί να υπάρξει ορχήστρα, όμως αυτός είναι που συντονίζει, έτσι ώστε η συμφωνία να αποδοθεί σωστά. Αυτός που έχει την εξουσία είναι το πρώτο βιολί. Γι' αυτό, όταν τελειώνει το κονσέρτο, μπορείς να χαιρετήσεις τον μαέστρο και το πρώτο βιολί».
Στην ερώτηση αν η κληρονομική Βασιλεία έχει νόημα στον 21ο αιώνα, αν ο υιός το Βασιλιά πρέπει πάντα να τον διαδέχεται στο θρόνο, η Πριγκίπισσα Ειρήνη απαντά ευθέως και ειλικρινά:
«Είναι η παράδοση! Αν ο υιός είναι κατάλληλος και διαθέτει τα χαρακτηριστικά που χρειάζεται να έχει ένας Βασιλιάς, τότε δεν υπάρχει πρόβλημα. Αν δεν είναι κατάλληλος, τότε είναι και πρόβλημα του Βασιλείου. Τότε, βλέπουμε αν ο δεύτερος είναι κατάλληλος και ούτω καθεξής...Στην Ελλάδα υπήρχαν κομμουνιστές που ήταν υπέρ της Βασιλείας. Συχνά έμπαινες στο σπίτι ενός κομμουνιστή και μαζί με το έμβλημα του σφυροδρέπανου είχε και το πορτρέτο του Βασιλιά. Το καθήκον του Βασιλιά είναι να επαγρυπνεί, να συντονίζει, να προτείνει και να εμπνέει. Αντιπροσωπεύει την ενότητα της χώρας.
Ο Βασιλιάς και οι Βασιλείς κάθε χώρας οφείλουν να βρίσκονται πάντοτε στο πλευρό του λαού με την αφοσίωση και την αγάπη, που αποδεικνύονται με τη στήριξη στις τραγωδίες και τις καταστροφές καθώς και με τη διαμεσολάβηση για το λαό μπροστά στις αρχές. Και επίσης, με το να τιμούν τα πρόσωπα που πρέπει να τιμηθούν για την υπηρεσία τους στην πατρίδα τους».
Εντούτοις, γνωρίζοντας τι συμβολίζει το Βασιλικό αξίωμα, η πριγκίπισσα αποδίδει στον Βασιλιά αξίες, που δεν πετυχαίνονται πάντοτε με τη δυναστεία, δίνοντας έναν ορισμό, που θυμίζει πολύ τον Ρουσσώ, για το τι σημαίνει να είσαι Βασιλιάς στον 21ο αιώνα:
«Ο Βασιλιάς γεννιέται και γίνεται: υπάρχουν Βασιλείς χωρίς στέμμα και Βασιλείς με στέμμα, όλοι όμως είναι Βασιλείς. Ένας Βασιλιάς μπορεί να είναι ένας οποιοσδήποτε κύριος ή μια οποιαδήποτε κυρία. Δεν πιστεύω στη συγγένεια, το σημαντικό στοιχείο είναι η αξία που έχει κανείς ως άνθρωπος. Δεν είναι το DNA που κάνει τον Βασιλιά, αλλά ο χαρακτήρας του. Ένας Βασιλιάς πρέπει να έχει ανδρεία, σοφία και λίγη δυσπιστία για να μην πλανάται. Πρέπει να έχει πολλή συμπόνια, όπως επίσης και πολλή αποφασιστικότητα.
Το να ανήκεις σε μια Βασιλική Οικογένεια δε σημαίνει ότι είσαι ψηλότερα ή χαμηλότερα από κανέναν, είναι ένα επάγγελμα, όπως είναι του μουσικού ή του γιατρού, είναι η δουλειά μας. Ανήκω σε μια οικογένεια Βασιλέων, όπως κάποιος μπορεί να ανήκει σε μια οικογένεια μουσικών...Εγώ είμαι Πριγκίπισσα, αυτό όμως δε με εμποδίζει να καθαρίσω ένα μπάνιο...».

4 σχόλια:

  1. Αν κουβαλούσατε αυτά τα μυαλά και την δεκαετία του 1960, τώρα δεν θα είσασταν εξόριστοι, ούτε θα τριγυρνούσατε σαν τις άδικες κατάρες....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Tι μυαλά κουβαλούσαν την δεκαετία του 1960; Ο Βασιλεύς Κωνσταντίνος ήταν πιστός στον συνταγματικό του όρκο και χρησιμοποιούσε τις προνομίες που του παραχωρούσε το Σύνταγμα του 1952. Αν θέλετε, δεχθείτε τις εξής συμβουλές:
      α) Μην μπερδεύετε τους πολιτικάντηδες με τον Βασιλείς. Οι πρώτοι κοιτούν την πάρτι τους, οι δεύτεροι το εθνικό συμφέρον. (Η Ιστορία το λέει, όχι εγώ).
      Ο Κωνσταντίνος παρέμεινε πιστός στον όρκο του και τις πατρικές παρακαταθήκες γι΄ αυτό έχασε τον θρόνο του και όχι λόγω "μυαλών" κατ΄ εσάς.

      Διαγραφή
  2. Ο βασιλικός θεσμός είναι αποκλειστικά για να κρατάει το κράτος ενωμένο και να εξασφαλίζει την ύπαρξη του έθνους στο μέλλον. Όσοι πιστεύον στην ενότητα του έθνους, άσχετα αν είναι δεξιοί, κεντρώοι ή αριστεροί θα πρέπει να έχουν υπόψη τους, ότι η ενόητα του έθνους δεν εξασφαλίζεται με την προεδρική δημοκρατία. Ο βασιλιάς είναι υπερκομματικό πρόσωπο, ενώ ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας προέρχεται από συγκεκριμένη "πολιτική μερίδα", είτε είναι πολιτικός, είτε προέρχεται από τον ακαδημαικό χώρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. το να φύγει ένας που δεν αξίζει είναι δημοκρατικά ορθό, το να αντικατασταθεί από τους διώκτες του στη χειρότερη μορφή, είναι κατάντια για έναν τόπο. Εκείνο που βιώνει η Ελλάδα από την μεταπολίτευση μέχρι σήμερα είναι πολιτική αλητεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή