Παρασκευή 21 Ιουνίου 2013

ΑΓΝΩΣΤΕΣ ΒΑΣΙΛΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ (6)

Θα αναρτηθούν ορισμένα άρθρα από το facebook του "Μαρμαρωμένος Βασιλιάς", εκλεκτού πατριώτη και εξαίρετου αγωνιστή. Θα διαβάσετε προσωπικές στιγμές των Βασιλέων, το ήθος, την γενναιότητα, την φιλοπατρία και την παλικαριά τους.

* Ο Διάδοχος Κωνσταντίνος ΙΒ΄ και η γερόντισσα
"Στην διάρκεια των Βαλκανικών Πολέμων του 1912-΄13, ο Διάδοχος Κωνσταντίνος πήγε να χάσει την ζωή του ουκ ολίγες φορές. Θα διηγηθούμε ένα αξιοπερίεργο γεγονός σε μια από αυτές:
Την ώρα που οι μάχες στην Ηπειρο και στην Βόρεια Ελλάδα μαίνονταν αμείωτες, μια Τουρκική οβίδα έπεσε κοντά στο παρατηρητήριο που βρίσκονταν ο Κωνσταντίνος και άλλοι Ελληνες πρίγκηπες αξιωματικοί και επιτελείς. Λίγο νωρίτερα, μια γερόντισσα που περνούσε από εκεί κοντά είχε προειδοποιήσει τον Διάδοχο, χωρίς η ίδια να γνωρίζει σε ποιον μιλάει (νόμιζε ότι είναι απλός αξιωματικός!), να μην πάει σε εκείνο το παρατηρητήριο γιατί θα κινδυνεύσει η ζωή του.
Οταν, λοιπόν, ο Κωνσταντίνος επέστρεφε στο στρατηγείο του, οι αξιωματικοί του συζητούσαν το δυσάρεστο επεισόδιο και εκπλησσόμενοι για το πώς η οβίδα έπεσε στο παρατηρητήριο, θυμήθηκαν την γερόντισσα και την πρόρρησή της.
Ο Διάδοχος ακούγοντας τις συζητήσεις τους εξέφρασε την επιθυμία αν ήταν δυνατόν να οδηγείτο η γερόντισσα ενώπιόν του, για να την ρωτήσει για το πως γνώριζε για τον κίνδυνο που αντιμετώπιζε ο ίδιος και οι συμπολεμιστές του.
Δυο στρατιώτες έφυγαν αμέσως προς τα δεξιά της οδού της κατερχομένης από το Χάνι της Φτελιάς για να βρουν το χωριό της γριάς. Πράγματι την βρήκαν εκεί, φορτωμένη με ξύλα για το τζάκι.
- Άφησε γερόντισσα τα ξύλα κάτω, της είπε ο ένας στρατιώτης, και έλα πάμε που σε θέλει ο Διάδοχος.
- Τι λέτε ρε παλληκάρια; Εμένα την γερόντισσα χωρατεύετε;
- Εκείνο που σου λέμε εμείς. Ελα μαζί μας. Αν δεν έρθεις με το καλό, θα σε πάρουμε σπρώχνοντας με το στανιό. Ας πρόσεχες να μην έλεγες τίποτα στον Διάδοχο όταν τον συνάντησες.
- Και τι είπα εγώ η κακομοίρα; Παιδάκι μου, να έχετε την ευχή μου και να πάτε να του πείτε ότι εγώ δεν είπα κανέναν κακό λόγο. Μόνο σε κάτι καπεταναίους που πάνε τον ανήφορο τους είπα να γυρίσουνε πίσω για να μην τους φάνε τα κοράκια.
Ε, και δεν ξέρεις ότι εκείνοι οι καπεταναίοι ήταν ο Διάδοχος και τα βασιλόπουλα;
- Ε, και που να το ξέρω εγώ η κακομοίρα; Επειτα, για καλό φρόντισα, δεν έβρισα κανέναν, πόσω μάλλον τον Κωνσταντίνο μας.
- Εμπρός λοιπόν τώρα να μην περνάει η ώρα, άφησε τα ξύλα και πάμε γιατί εμείς τέτοια διαταγή έχουμε και θα σε πάμε με το στανιό.
- Αμ, τα παιδιά μου και ο άνδρας μου που θα με περιμένουνε; Ποιος θα τους το ειπή; Και αν με κρεμάσουνε;
- Σώπα γριά, μην κάνεις έτσι, δεν θα σου κάνει κακό ο Διάδοχος.
Τέλος, μετά από πολλά, πείστηκε η γερόντισσα, αν και έκλαιγε γιατί πήγε ο κόπος της χαμένος, μαζεύοντας ξύλα. Εβαλε το φορτίο της σε μια άκρη και ακολούθησε τους στρατιώτες.
Μετά από λίγη ώρα, ασθμαίνοντας στρατιώτες και γερόντισσα έφτασαν στην οδό που οδηγεί στην Φιλιππιάδα και ανέβηκαν σε ένα αυτοκίνητο (στο οποίο με δυσκολία επιβιβάστηκε η γριά επειδή το φοβόταν)! Μέσα σε μια ώρα το αυτοκίνητο σταμάτησε μπροστά στο Βασιλικό στρατηγείο στην Φιλιππιάδα.
Ο Διάδοχος ταραγμένος αφενός και λυπημένος από το συμβάν στο παρατηρητήριο, δεν έδωσε προσοχή στην άφιξη της γερόντισσας, αλλά βγήκε στον δρόμο με κατεύθυνση τον γιατρό, που θα του εξέταζε τα τραύματα.
- Υψηλότατε, φώναξε ο ένας στρατιώτης, υψώνοντας, παράλληλα, το χέρι του στο πηλίκιό του. Η γυναίκα με τα μάγια που μας ζητήσατε.
- Τι λέτε βρε κωθώνια; Εγώ έκανα μάγια σε κάποιον;, φώναξε εκνευρισμένη η γριά!
Ο Διάδοχος έκοψε το βήμα του και παρατήρησε με προσοχή την γριά, γελώντας ηχηρά με τους στρατιώτες του που της έδωσαν τον τίτλο της μάγισσας.
- Μην φοβάσαι γερόντισσα. Κανένας δεν θα σου κάνει κακό. Εγώ σε θέλω. Θέλω κάτι να σε ρωτήσω. Πέρασε μέσα σε αυτό το δωμάτιο.
- Η αφεντιά σου είσαι ο κυρ Διάδοχος. Με συμπαθάς, δεν σε γνώριζα και δεν είπα κακό η κακομοίρα.
- Καλά το ξέρω, της λέει ο Κωνσταντίνος γελώντας.
Όταν έκλεισε η πόρτα του δωματίου, ο Κωνσταντίνος άρχισε τις ερωτήσεις.
- Έλα κάτσε γερόντισσα και πες μου πως οι οβίδες των Τούρκων φτάνουν ως το παρατηρητήριό μας και που το είδες εσύ ότι θέλει γίνει μεγάλο κακό;
- Διάδοχε και μελλοντικέ Βασιλιά μου, εμείς εδώ στα μέρη μας άμα δούμε τις παλιοκουρούνες και στα καλά καθούμενα αρχίζουν να χαλάνε τον κόσμο, όπως κάνανε προχθές στην ψηλοράχη, αμέσως λέμε ότι ή κατακλυσμός θα γίνει ή κάποιο άλλο κακό. Αυτό το έχουμε παρατηρήσει δεκάδες φορές και ποτέ δεν βγήκε ψέματα.
- Και πηγαίνεις συχνά εσύ εκεί για ξύλα;
- Πηγαίνω και με τα λίγα γίδια που έχω και πότε στέλνω τον Γιάννο μου το παιδί μου και πότε τα κορίτσια μου.
- Και από τότε που αρχίνισε ο πόλεμος, πέφτουνε εκεί συνέχεια σφαίρες από τους Τουρκαλάδες;
- Οσες φορές επήγα εγώ, σφαίρες δεν πέσανε, ούτε τα παιδιά μου, μου είπανε πως είδανε τέτοιο πράγμα.
- Ωστε από τα κοράκια προμάντευσες το κακό που μας συνέβη;
- Ναίσκε Βασιλιά μου.
- Καλώς, άλλο τίποτα δεν θέλω να μου πεις, παρά μόνον εάν ξέρεις αν είναι πολλοί Τούρκοι μετά το χωριό σου.
- Αμ θα είναι που να μην τους βρει το βράδυ, γιατί συχνά-πυκνά κατεβαίνουν 5-6 μαζί και παίρνουνε πότε ψωμί και πότε νερό για τους άλλους στρατιώτες τους."

Το facebook του Μαρμαρωμένου Βασιλιά συμβάλλει στην αφύπνιση συνειδήσεων και την διατήρηση της ιστορίας. Επισκεφθείτε το για περισσότερες άγνωστες βασιλικές ιστορίες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου